Přečtěte si článek naší lektorky o možnostech využití kurzu marketingu v realitě pracovního trhu.
Při výuce v kurzu „Marketing, reklama a komunikace“ se setkávám s dotazem, jak úspěšné absolvování kurzu využít v realitě pracovního trhu. Protože kurz poskytuje průřez celou oblastí marketingu a náhled do činností, které mohou budoucí marketéry potkat, skýtá jeho využití poměrně široké možnosti.
Podle toho, který obor posluchače zaujme, se mohou dále zaměřit například na následující pozice:
- Koordinátor on – line marketingu (zaštiťuje aktivity na webu a sociálních sítích).
- Trade marketing manager/sales support (marketingová podpora obchodního oddělení).
- Specialista zákaznického servisu nebo asistent/ka marketingu.
- Zajímavou možností uplatnění může být i event marketing (marketing společenských akcí).
- Nabízejí se i ryze kreativní profese – jako je redaktor firemního webu nebo Newsletteru, případně autor reklamních textu (copywriter).
- Posluchači, kteří se už dříve věnovali vedení lidí a projektů, mohou sledovat i poptávku po manažerech reklamy (advertising manager) nebo plánovačích médií (media planner).
- Vyšší manažerské pozice jako marketing manager, product manager či brand manager (manažer značky) často vyžadují i několik let odpovídající praxe. Pokud má posluchač tyto ambice, je pro něj stěžejní v marketingu začít a k pozici, na kterou cílí, se propracovat časem.
- Majitelé firem nebo zájemci o vlastní podnikání získají východiska k tomu, aby byli schopni začlenit marketing do firemních procesů a výrazně tak zvýšit prosperitu své společnosti.
Uplatnění absolventů kurzu však závisí nejen na množství vědomostí a praktických tipů, které u nás získají, ale také na jejich osobnostních rysech, dosaženém vzdělání, pracovní historii a schopností dosavadní praxi se vzděláním v marketingu efektivně propojit a nabídnout při pracovním pohovoru. Znalost principů marketingu může také výrazně napomoct při hledání práce bez ohledu na to, o jakou pozici či obor se ucházíte. Uchazeč o zaměstnání absolvováním kurzu prokazuje nejen vzdělání v marketingu, ale také šíři svého všeobecného přehledu, do něhož v dnešní době marketing zcela jistě patří.
Autorka článku: lektorka kurzů marketingu a podnikání Mgr. Jana Berková